Onsdag kväll

Jaha ja, dagen gick ju fort idag. Har inte gjort något speciellt. Praktikplats väntar jag med att söka till efter jul, jag har inga idéer för tillfället, får samla på mig lite. Ute snöar det som bara den, har snöat nonstop i ett par timmar nu. Om det inte snöar imorgon ska jag försöka ta mig ut och fota lite snö fotografier, känns som det kan vara dags för det nu och man vet ju aldrig när snön försvinner. Idag har jag även fått kontakt med min sjuksköterska på psyk. Jag äter Concerta för min ADHD och det börjar bli dags att öka dosen, dosen jag har nu är på 18 mg och det är verkligen inte mycket. Hon skulle även ta kontakt med deras arbetsterapeut, jag hade tänkt att man kanske kan få hjälp från båda hållen. Arbetsterapeuten på psyk kanske dessutom har bättre kunskap om diagnoser än vad kanske Arbetsförmedlingen har, så att jag får hjälp från två håll. Sen ska jag arbetsträna också, men jag vet inte vart än. Har inga idéer för tillfället, sen är det snart jul så jag tror det är svårt att få veta om man kan få en praktikplats nu, så jag väntar med det till januari. Men jag kommer ändå kolla av vilka företag som har möjlighet att ta emot praktikanter. En annan sak jag tänker på är att jag vill testa något annat yrke som jag är intresserad av, fast jag vet inte riktigt vad än. Vi får se vad jag hittar på. Gubben min är lite bättre, men han blir hemma imorgon med så han är helt frisk på måndag. Ikväll åt vi kebab från lidl med pommes, vitlökssås och ett glas cola. Det var så gott! Lidls kebab är något att rekommendera, smakar jättegott! Nu ska jag bara ta det lugnt och kolla runt på datorn.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

welcomeintomyworld.blogg.se

En tjej med grav hörselskada och ADHD-diagnos som skriver lite blandat i bloggen. http://nittioettan.bloggplatsen.se Min fotoblogg

RSS 2.0