It's snowing

Här i Fagersta har det snöat både igår och idag, det är inte mycket snö men det kommer litegrann iallafall. Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen på ett möte med min arbetsförmedlare. Det var ganska givande, snackade lite om min anställning på sjukhuset och intervjun som jag var på gällande Kulturskolan. Även fast jag är arbetslös känns det ändå som det går framåt, jag är engagerad och söker jobb, och flera har varit intresserade av mig. Men jag hoppas verkligen på detta vikariejobb på Kulturskolan iallafall, plus att jag hoppas att jag får fortsättning på mitt vikariat på sjukhuset.  Senare kommer svärmor, eventuellt ska vi ta in på konditoriet i stan, tänkte köpa mig en chailatte också. Blir mysigt en dag som denna, dessutom ska jag få mina papper jag bett om, mina fondbrev som jag ska skicka ut snart. För några år sen försökte jag ta körkort. När vi började satsa på körkortet så hade jag en fond med pengar på 10.000 kr som mina föräldrar satt in åt mig. Jag började år 2008 att övningsköra med min pappa. Eftersom han visste exakt hur jag fungerade och hur dåligt jag hörde, så ville jag inte välja körskola. Vi brukade låna en bärbar hörslinga med mikrofon från biblioteket så jag hade lättare att uppfatta instruktioner under körning. Efter ett år med övningskörning och teoristudier så körde jag upp. Jag blev inte godkänd på varken teoriprovet eller körprovet. Vi beslöt oss för att fortsätta och träna på de saker jag inte blev godkänd på. Jag började plugga mer och körde oftare med pappa. Ytterligare ett år senare med övningskörning samt teoristudier på egen hand kände jag mig återigen redo. Jag klarade teorin, men inte körprovet. Uppkörningsläraren sa att jag hade problem med uppmärksamheten i trafiken, samt miljövänlig körning. Jag har svårt att hålla koll på trafiken samt omgivningen, om det kommer någon cykel eller en gångtrafikant som ska gå över vägen. Sen dess har jag inte övningskört eller övat på teorin, pengarna var slut. Själv har jag inte ens funderat på att satsa på det, jag bodde i Örebro och var inte i större behov av det, men nu har funderingarna börjat komma upp igen. Jag vet att jag kan klara av körkortet bara jag verkligen går in för det, för jag var så nära förra gången. Så, jag tänkte söka fonder, och om jag får anslag på det så kommer jag satsa helt på körskola denna gång. Har iallafall ett mål; Jag ska ha körkort innan år 2013 tar slut. Och det ska jag banne mig klara av! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

welcomeintomyworld.blogg.se

En tjej med grav hörselskada och ADHD-diagnos som skriver lite blandat i bloggen. http://nittioettan.bloggplatsen.se Min fotoblogg

RSS 2.0