Jobbintervju på måndag

Imorse ringde psyk och sa att min sjuksköterska var sjuk, så mitt besök hos henne ställdes in. Typ tio minuter efteråt ringde Kulturskolan och ville att jag skulle komma på arbetsintervju! Det handlade då om att lära barn mellan 5-8 år att dansa, och det tyckte jag lät roligt. Det är ett vikariejobb dock men det är alltid något iallafall. Ska dit på måndag klockan tio, det ser jag fram emot! Jag undrar dock om det går att undvika att säga att jag är hörselskadad, tyvärr hör man det på mig när jag pratar. Vi som är hörselskadade sen födseln har lite svårt med konsonanter och vissa uttal, det är något som hör till. Jag har svårt med s-ljuden, t.ex. sjuk, istället säger jag suuk. Ja, tillexempel. Att uttala s;et helt enkelt, s;et försvinner när jag pratar. Jag har gått talträning för detta, men det har inte blivit så mycket bättre. Dessutom tyckte jag att det var skittråkigt. I dagens läge hade jag egentligen haft behov av det.
 
Idag ska vi inte göra så mycket, vi ska åka ner till Skinnskatteberg senare. Jag ska försöka hinna med en promenad innan vi åker, ska bara vakna till lite. Annars händer inte så mycket idag, blir mat hos hans föräldrar troligtvis och så. På söndag är det första advent, helt sjukt hur fort året har gått. Den 6 januari har jag och Jimmy varit tillsammans i ett år! Känns helt otroligt, och kul förstås. 
 
Nu ska jag ta och klä på mig snart för en promenad. Ha det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

welcomeintomyworld.blogg.se

En tjej med grav hörselskada och ADHD-diagnos som skriver lite blandat i bloggen. http://nittioettan.bloggplatsen.se Min fotoblogg

RSS 2.0